Заміна наявної композитної реставрації за естетичними показниками

0
ВСТУП:
 
Існує безліч різних свідчень до заміни композитної реставрації. Найбільш часто зустрічаються вторинний карієс або відколи (переломи) існуючої реставрації. В той же час, у фронтальній ділянці особливо, велике значення приділяється естетиці, а значить, доктор повинен бути готовий задовольнити високі очікування пацієнта - замінити реставрацію, навіть якщо вона задовільна у функціональному відношенні, але менш успішна в плані естетичному.
 
В принципі, процедура заміни реставрації мало чим відрізняється залежно від показань. У той же час, заміна з естетичних міркувань часто більш складна в силу сформованої думки пацієнта про наявну реставрації та його очікувань з приводу поліпшення естетики. Одна справа, якщо проблема полягала в зміні кольору країв старої реставрації. Нова реставрація буде позбавлена ​​цього недоліку спочатку. Куди складніше задовольнити пацієнта, якщо потрібно змінити опаковість реставрації. Як показує досвід автора, найбільш складно замінити реставрацію IV класу, колір якої підібраний не оптимально.
 
Клінічний випадок, описаний нижче, показує, що підбір необхідної опаковості набагато важливіше, ніж вибір власне матеріалу. Навіть правильне визначення відтінку зуба, в принципі, менш критично, ніж вибір ступеня опаковості. Надмірно прозора реставрація буде виглядати занадто неприродно, в той час як використання відтінку А3 замість А3,5 вплине на загальне сприйняття в меншій мірі, за умови правильного використання методики пошарового нанесення з більш опаковості відтінками для основи реставрації та більш прозорими емалевими відтінками. Дуже важливий, якщо не найбільш важливий критерій вибору - адекватна опаковість матеріалу основи реставрації, що дозволяє уникнути оптичного ефекту потемніння, викликаного просвічуванням темної порожнини рота крізь реставрацію. Опаковості відтінки для основи реставрації пропонуються в даний час фактично всіма високоякісними композитами. Єдина істотна відмінність між ними - їх ступінь поліруємості. В ідеалі, композит повинен демонструвати якомога кращу полируемость. Ступінь утримання блиску - теж дуже важливий фактор. Компанією 3М ESPE був зроблений новаторський крок. Вона представила нанонаполненний композит Filtek Supreme. Тривалість утримання блиску відполірованих поверхонь поєднувалася з міцністю і стабільністю гібридного композиту, що істотно розширило показання до застосування матеріалу. Природно, з часом навіть Filtek Supreme трохи втрачає спочатку досягнутий рівень блиску поверхні, але ця втрата незначна в порівнянні з класичними гібридними композитами. Компанія 3М пішла далі, удосконаливши систему відтінків матеріалу. Так з'явився Filtek Supreme XT. Тепер досягнення естетичного результату стало ще більш легким, а сам результат прогнозованим.
 
Після представлення нанокомпозиту Filtek Supreme XT, на ринку почали з'являтися інші «наногібріди» або «нано-оптимізовані» композити. Однак, ці матеріали не володіють поліпшеною поліруємості, так як це визначено насамперед великим розміром часток наповнювача, що міститься в них. Тому додавання наночастинок чи приведе до поліпшення поліруємості.
 
КЛІНІЧНИЙ ВИПАДОК:
 
21-річна студентка - стоматолог побажала замінити реставрацію 21 зуба Це являло собою певні труднощі, зважаючи на стан твердих тканин зуба і очікування пацієнтки.
 
Після визначення кольору і ступеня прозорості був виготовлений силіконовий шаблон. Він був ретельно припасовані в роті після видалення старої реставрації та ізоляції операційного поля за допомогою кофердама. Техніка реставрації з використанням силіконового шаблону була краща в цьому випадку, т. К. Анатомічна форма попередньої реставраці-ції влаштовувала і доктора, і пацієнта.
 
 
В ході подальшого препарування було важливо закруглити поверхні наскільки це можливо для забезпечення нерівномірного відображення світла, що падає на реставрацію. Ми навмисно не робили протяжного скоса, т. К. В ньому не було необхідності для створення ефекту оптичного злиття кордонів твердих тканин зуба і реставрації. Тільки порівняно невеликий лабіальний скіс (близько 0,5-1 мм) був створений.
 
Нанесення адгезивного шару особливо важливо т. К. Це впливає на загальну естетику майбутньої реставрації. Певна товщина шару адгезиву істотна для його полімеризації і створення гладкої поверхні для оптимальної адаптації композитного матеріалу. Разом з тим, це може призвести до небажаної прозорості країв майбутньої реставрації, і всупереч правильному визначенню кольору і підбору потрібної опаковості реставрація буде виділятися з-за своїх надмірно-прозорих сіруватих країв. Цей феномен, викликаний віддзеркаленням світла від звичайно незабарвленого адгезивного шару, проявляється навіть при створенні розширеного скоса.
 
 
За допомогою силіконового шаблону була створена оральна стінка майбутньої реставрації. Порція матеріалу Filtek Supreme XT відтінку емалі А2Е була поміщена в шаблон, після чого він був притиснутий з лингвальной сторони до відпрепарувати зубу. Полімеризація була проведена з лабіальної сторони (Elipar Freelight 2, 3M ESPE) при одночасному утримуванні шаблону.
 
 
Потім, після вилучення силіконового індексу, в міжзубні проміжки були поміщені целулоїдні матриці. Пришийкову розклинювання, яке було можливо в цій області, т. К. Відпрепаровані краю знаходилися над екватором зуба, полегшило необхідну сепарацію сусідніх зубів. Це в кінцевому підсумку дозволило добитися відтворення щільних міжзубних контактів. Згодом, обидві апроксимальні поверхні були злегка отмоделировать з лабіальної сторони.
 
 
Наступним кроком було відтворення основи дентину (А2D) пошаровим внесенням матеріалу з лабіальної сторони за допомогою двох гладилок з подальшою полімеризацією кожного шару. Кількість змодельованих мамелон не так важливо для зубів з високим ступенем опаковості, як для прозорих різців. Lenhard детально описав топографію і техніку створення мамелон у своїй статті, опублікованій в журналі "Quintessenz". У цьому клінічному випадку рекомендації щодо формування у центрального різця трьох таких мамелон не дотримувалися, т. К. Головним завданням при відтворенні дентину було його нерівномірне зведення на конус у напрямку до ріжучого краю
 
Велика частина лабіальної поверхні була сформована виключно відтінком тіла A2B, і тільки ближче до ріжучого краю був використаний відтінок емалі А2Е показує остаточний вигляд відполірованою реставрації. Головна мета такого швидкого повторного візиту - виявлення і усунення напливів композиту або адгезиву, невидимих ​​безпосередньо після закінчення реставрації. Якщо їх не усунути, згодом вони відокремляться від некондіціонірованной поверхні, що призведе до проникнення всередину фарбувальних речовин (кава, чай, червоне вино і т. Д.). Слід уникати таких побічних ефектів з метою запобігання порушення естетики. показує вид реставрації через 2 роки: не виявлено ніяких змін в кольорі, блиск збережений майже в первісному вигляді. Той факт, що краї реставрації не фарбують, свідчить на користь використання віднімають багато часу, багатоступеневих адгезивних систем з кислотним травленням емалі.
 
 
ВИСНОВКИ:
 
Вищеописаний випадок демонструє, що для успіху майбутньої реставрації не менш важливим, ніж підбір відтінків, є визначення необхідних ступенів опаковості матеріалу, що дозволить в точності відтворити природну структуру зуба. З цими труднощами зазвичай стикаються доктора в процесі заміни незадовільною фронтальної реставрації. Для такої роботи важливо вивчити безліч опаковості кожного матеріалу. Купуючи новий матеріал, не зайвим буде спробувати різні концепції пошарового нанесення на екстрагованих фронтальних зубах і оцінити результати, тримаючи зуб на тлі аркуша чорного паперу. Часто підбір правильної опаковості скорочує кількість відтінків, необхідних для реставрації, втілюючи в життя принцип: «чим менше, тим краще».